Projectenbank

Projectenoverzicht

 
 

Project: Meer klanten naar de fysieke winkel: De waarde van locatiespecifieke berichten

Thema's:
VH 10: Ondernemen: verantwoord en vernieuwend
Doorlooptijd:
van 1 juli 2017 tot 31 december 2017
Dit projectvoorstel richt zich op de mogelijkheden om klanten die zich in de buurt van een winkel begeven via een app een bericht te sturen (locatiespecifieke berichten) om ze tot een winkelbezoek te verleiden. Technologiebedrijven Lantech en Exclusive Networks, marketingadviesbureau M-Wise, en retailer Jeans Centre hebben bij het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam de vraag neergelegd op wat voor wijze klanten die zich in de nabijheid van een winkel begeven het beste middels locactiespecifieke berichten kunnen worden benaderd om ze naar de winkel te bewegen. De praktijkvraag van dit projectvoorstel luidt: Wat voor locatiespecifieke berichten kunnen het beste naar klanten in de omgeving van de winkel worden gestuurd om ze tot een winkelbezoek te verleiden?

Consortiumleden

Netwerk- en projectleden