Gepersonaliseerd Programmeerpaspoort
Dossier | KIEM.21V01.046 |
---|---|
Status | Afgerond |
Subsidie | € 19.980 |
Startdatum | 1 maart 2018 |
Einddatum | 30 april 2019 |
Regeling | KIEM 2016-2017 Topsectoren |
Thema's |
|
Er zijn steeds meer online en offline oefeningen, programma's en tools die een
leerling kunnen helpen bij het ontwikkelen van vaardigheden in computational
thinking. De diversiteit in aanbod en binnen klas is groter dan een leerkracht
voldoende kan ondersteunen met een vast programma.
Het bestaande prototype programmeerpaspoort is een eerste aanzet om materiaal
bij elkaar te brengen voor leerkrachten en leerlingen. Echter, een belangrijke
vraag is nog hoe het voor leerlingen en leerkrachten gemakkelijker gemaakt kan
worden om CT-lessen op niveau samen te stellen uit de veelheid aan lesmateriaal
(leerkrachten) en deze op gepast niveau te volgen (leerlingen).
Op basis van onze gezamenlijke ervaring met adaptieve technologie en het
ontwikkelen computational thinking en andere denkvaardigheden, stellen we voor
om het programmeerpaspoort gepersonaliseerd aan te bieden aan leerkrachten en
leerlingen. Hiermee brengen we bovendien een aantal initiatieven op het gebied
van techniek en basisschool bij elkaar in een kennisnetwerk.
Contactinformatie
Henk Pijlman, contactpersoon
Consortiumpartners
bij aanvang project- Stichting Groningen Programmeert
- Stichting Openbaar Onderwijs Groep Groningen