Integrated Learning: Van de collegezaal naar de praktijk en weer terug
Dossier | CDKM.OZ.04.012 |
---|---|
Status | Afgerond |
Subsidie | € 20.000 |
Startdatum | 1 september 2020 |
Einddatum | 5 november 2021 |
Regeling | CDKM 2020 Onderzoek |
Integrated learning draait om het combineren van de kennis die studenten opdoen in het klaslo-kaal - zowel methodologisch als theoretisch - met ‘real-life’ vraagstukken voor bestaande orga-nisaties waarvoor een oplossing bedacht moet worden. Hoe kunnen studenten bijdragen aan het stimuleren van gedragsverandering ten behoeve van een veiligere maatschappij? Dit project richt zich op de verdere ontwikkeling van een innovatieve onderwijsvorm met deze startvraag. Stu-denten gaan hierbinnen aan de slag met een relevant maatschappelijk veiligheidsprobleem en dienen uiteindelijk op basis van hun onderzoeksbevindingen artefacten te ontwikkelen die bij kunnen dragen aan de (lokale) beheersing van dit probleem. Derhalve tracht dit project belang-rijke maatschappelijke thema’s - en de zoektocht naar oplossingen - verder, systematischer en structureler te integreren in het hedendaagse onderwijs. De ervaringen met dergelijke rijke leer-omgevingen dienen er enerzijds voor te zorgen dat studenten belangrijke relevante vaardigheden opdoen (op gebieden die uiteenlopen van communicatie tot presentatie en van kritische reflectie tot de technische omgang met moderne media). Anderzijds zullen de verworven inzichten en ontwikkelde artefacten (zoals documentaires, beslissingsbomen of podcasts) worden ‘terugge-bracht’ naar relevante organisaties en kunnen zo een rolspelen in de (lokale) veiligheidscontext. Op deze wijze streeft dit project naar synergie tussen academische leeromgevingen en de vragen en behoeften van (lokale) organisaties werkzaam op het terrein van veiligheid.
Contactinformatie
Universiteit Leiden
D.J. Weggemans, contactpersoon
Consortiumpartners
bij aanvang project- Gemeente Leiden
- PLNT Leiden