Personalised Aftermovies en festivalbeleving

DossierKIEM.CRE01.002
StatusAfgerond
Subsidie€ 19.992
Startdatum1 oktober 2016
Einddatum31 december 2017
RegelingKIEM 2016-2017 Topsectoren
Thema's
  • Creatieve industrie

Lectoraat Crossmedia van de Hogeschool van Amsterdam gaat samen met creatief bureau Fonk, Centrum Wiskunde en Informatica en festival deBeleving een inventariserend project starten gericht op het effect van gepersonaliseerde aftermovies op de verlening van de beleving bij festivals. Daarbij wordt gekeken naar de beleving van de bezoeker en de technische (front end en netwerk) aspecten om dit mogelijk te maken. Het is een aanzet voor een groter project gericht op festivalbeleving.
De output zal zijn:
• Eén of meerdere Business modellen vanuit het STOF model gebaseerd op:
o Ontwerpprincipes voor de front- en backend van een app voor gepersonaliseerde video (FONK)
o Verwachtingen en behoeftes van bezoekers met betrekking tot gebruik van draadloze netwerken in festivals (CWI)
o Gebruikersonderzoek over de beleving tijdens en na festival deBeschaving (HvA)
• Demonstrator in de vorm van een concrete innovatieve dienst (gepersonaliseerde aftermovie) voor het verlengen van de customer experience voor festivals • Netwerkbijeenkomsten met HvA, Fonk, CWI en festivals door aansluiting bij SAX programma • Interne vooraanmelding HvA en consortium vorming RAAK subsidie aanvraag.

Contactinformatie

Hogeschool van Amsterdam

Dymph van Outersterp, contactpersoon

Consortiumpartners

bij aanvang project
  • Fonk
  • NWO-institutenorganisatie||CWI - Centrum Wiskunde & Informatica